slaap zacht #teamevelien

Het leven is soms klote. Soms is het leven zo klote dat er geen ander woord dan “klote” is dat de lading dekt en dat ik hier dus eens goed vloek. Deze blog is heel even geen happy place, maar een plek waar gefilosofeerd wordt over het nut en het doel van het leven.

https://twitter.com/KimTorfs/status/588425596016979969

Ik neem mezelf voor om – notitieschift en pen in de hand – eens duchtig na te denken over wat écht belangrijk is in mijn leven. Iets concreter dan De Dochter en Gezond Zijn. Ik neem mezelf voor om voor mezelf te bepalen waar ik naartoe wil vanaf nu. Een Bucket List, zo je wil, maar dan niet eentje met verre reizen en grote kicks. Eentje die er voor zorgt dat elke dag wat vrolijker en zonniger en nuttiger wordt dan nu.

Ik neem mezelf voor om mijn leven waardevoller te maken. Als ik morgen sterf, wil ik kunnen zeggen:

Het is goed geweest. Ik heb nergens spijt van. Ik heb geen losse eindjes. Ik heb mijn stempel kunnen drukken op de wereld en heb niet voor niets geleefd.

Daar ga ik eens werk van maken. En ik hoop dat ik niet de enige ben. Ter nagedachtenis van al diegenen die te vroeg moeten gaan: ze hebben ons laten zien dat we het leven met beide handen moeten vastpakken en er enthousiast onze tanden in moeten zetten.

Slaap zacht, Evelien. ❤

PS: wat zou er op jouw lijstje staan?

8 gedachtes over “slaap zacht #teamevelien

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Dankje voor dit schrijven en het besef. Ik ben op zoek naar wat innerlijke kracht om me bij je aan te sluiten. x

    • K.To zegt:

      voor alle duidelijkheid: die innerlijke kracht héb je, het is dus alleen een kwestie van het vinden…
      Wanneer ik je verhalen lees, denk ik dat dit ongeveer wel op je lijst zal staan: “zorgen dat mijn zonen opgroeien tot gelukkige, zelfverzekerde, zelfbewuste en empathische mannen die hun verantwoordelijk opnemen tegenover hun toekomstige partner en de rest van hun omgeving.” Maar er moeten natuurlijk nog een aantal puntjes bij die gefocust zijn op jezelf 😉

      • prinses op de kikkererwt zegt:

        Hoi Kto. Innerlijke kracht, tja. Ik voel me alsof ik telkens rechtkrabbel en weer omval. Het is op dit moment moeilijk om weer de moed te verzamelen om recht te krabbelen en te geloven dat het gaat lukken. Ik ben ook zo moe.
        Maar jouw boodschap hier schudt wel iets wakker in me.

        Benieuwd naar jouw lijst!

  2. nelevanmalderen zegt:

    Dit vind ik een hele mooie. En je hebt gelijk. Ik worstel er op dit moment ook hard mee, met zingeving, met evenwicht, met balans. Er is immers nog nooit iemand geweest die op zijn sterfbed zei “had ik maar meer gewerkt”… Ik wil meer tijd, meer echtheid in mijn leven. Maar hoe ik dat moet concreet maken??? Ik ben benieuwd naar jouw lijst. Tips zijn altijd welkom 😉

Plaats een reactie