over werk en alles wat daarbij komt kijken #boostyourpositivity

Mijn dochter heeft twee voltijds werkende ouders. Zoals zovele van haar leeftijdsgenootjes. Wij doen allebei ons werk supergraag. De enige reden waarom er hier ten huize GroenePumps soms over “minder gaan werken” gepraat wordt, is omdat we het ook belangrijk vinden om genoeg bij haar te zijn. Om tijd vrij te maken voor gezinnige dingen. Zeker niet omdat de uren op kantoor te lang duren.

… Lees verder op groenepumps.be !

18 gedachtes over “over werk en alles wat daarbij komt kijken #boostyourpositivity

  1. Sheena zegt:

    Ik kan nog wat leren van jou op het vlak van die e-mails, ik ben zo iemand met een inbox waar duizenden mails inzitten … ๐Ÿ˜‰ En elke dag een mailtje ‘uw inbox is bijna vol’ en dan moet ik weer beginnen zoeken wat ik kan deleten … dus eum ik denk dat ik maar eens jouw mappenideetjes pik en het wat gestructureerder ga proberen aan te pakken op dat vlak!

  2. johannaowlette zegt:

    ik ben het helemaal met je eens! buiten koken (en ik ben ondertussen redelijk goed in lekker, gezond koken met zo min mogelijk werk) doe ik geen huishoudelijk werk tussen 16u30 (wanneer ik thuiskom met dochterlief) en 19u (wanneer ze gaat slapen). op die paar uurtjes zal het echt niet aankomen, qua huishouden.

  3. Wim zegt:

    “Om tijd vrij te maken voor gezinnige dingen”, super gezegd Kim!
    Ook van jouw e-mail beheer heb ik geleerd. Moet ik ook eens proberen.
    Ik las jouw post met plezier.

  4. Kelly zegt:

    Fervente aanhanger van mindfulness? Ik dacht altijd dat mindfulness iets voor zweverige dames was, maar gij zijt dat totaal niet. Ik zal direct eens een paar definities googelen, zodanig dat ik vanaf nu met de correcte betekenis van dat woord in mijn hoofd rondloop ๐Ÿ™‚

    En verder: goed bezig, gij! Maar ehm, wanneer schrijft gij dan blogposts? Of is dat een weekendactiviteit?

    • K.To zegt:

      Mindfulness heeft mij door mijn angststoornis heen geholpen dus ik ben fan. Helemaal niet zweverig, eerder met beide voeten stevig in het ‘nu’ staan. Het helpt tegen de rush vd dag en het constante malen in je kop over wat je nog allemaal zou moeten doen.

      • Kelly zegt:

        Dan ben ik al erg mindful zonder er zelf dat woord op te plakken ๐Ÿ™‚ Maar ja, zonder kinderen of andere grote verantwoordelijkheden is het natuurlijk makkelijk, dat besef ik maar al te goed ๐Ÿ™‚ (nu ja, da’s ook een bewuste keuze, dus natuurlijk besef ik het, haha) Goed dat het jou zo geholpen heeft, zweverig of niet.

      • Kelly zegt:

        Aha, de schrijfinspiratie die voortvloeit uit het ‘onderweg zijn’, ik heb dat ook! Alleen is dat op de fiets iets minder handig natuurlijk ๐Ÿ™‚ Pluspunten voor de trein! ๐Ÿ™‚

  5. Stephanie zegt:

    Jouw vijf e-mailmappen zijn wel ontzettend handig! Ik knoei steeds met die mappen. Uiteindelijk raakt alles wel in een map maar om een of andere reden slaag ik er niet in het zo overzichtelijk te houden. Ik ga dat morgen op het werk eens uittesten of dat systeem werkt.

Geef een reactie

