6 leestips voor Het Leven 2.0

We rushen maar door het leven, altijd maar voort. We weten amper nog waar die trein naartoe dendert en of er ineens geen rood stoplicht of een muur op onze weg staat. En waarom? Om in het eindstation te beseffen dat je onderweg niet hebt genoten? Dat je met je kont op je plannen bent blijven zitten en er nooit iets mee hebt gedaan? Na de mokerslag van de realiteit begon ik aan de zoektocht naar wat ik met mijn leven aan wil vangen. Gelukkig sta ik er niet alleen voor.

  • Flow gaf me vorige week al een aantal nuttige vragen in mijn zoektocht. Ik nam ondertussen een abonnement op het magazine (8x per jaar) en wacht vol ongeduld op de inzichten die me nog te wachten staan
  • Leo Babauta deelde destijds op Zen Habits al het principe van “The Empty Container”
  • Schap “moeten” uit je vocabulaire. Gebruik “willen”, “kunnen”, “mogen”. Ook Ellen is al fan en heeft er zelfs een cognitief truukje voor
  • Besef dat geven je gelukkig maakt en ontdek hier waarom
  • Besef ook dat emoties complex zijn en dat er telkens een keerzijde is aan de medaille. Dat en nog negen andere tips, dankzij Time
  • Laat je eens inspireren door een oneliner.
  • Zo vind je meer tijd voor dingen waar je energie van krijgt

En zo geraken we weer wat verder met dat lijstje voor Mijn Leven 2,0

hebben jullie nog inspiratievolle lectuur voor de queeste?

2 gedachtes over “6 leestips voor Het Leven 2.0

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Ik heb zo’n boekenplankje met boeken waar ik telkens naar terug grijp. Zoals het werk van Etty Hillesum. Dagboek van een joodse vrouw die worstelt met zichzelf, leven, liefde, familie, God en die uiteindelijk omkomt in Westerbork (dacht ik). Het werk van Clarissa Pinkola Estes: eeuwenoude verhalen vol wijsheid, troost en duiding. Kan me doen omslaan van ‘ik heb genoeg gehad’ naar ‘ik moet hier blijkbaar doorheen voor mijn persoonlijke groei’. Het boek van Sebastien De Fooz: te voet naar Jeruzalem. Een pelgrimstocht met letterlijk beren op de weg, maar ook ontmoetingen, inzichten. Doet me altijd uitzoomen uit mijn eigen leven en daarna met frisse ogen kijken. En nog meer van dat soort boeken.

Geef een reactie

