Voer voor sponzen #4

Ik ben een spons. Ik lees alles wat ik tegenkom. Geen enkele nieuwsbrief blijft hier ongeopend en mijn Bloglovin’ feed puilt uit van de “moet ik nog eens lezen” posts. Om over mijn Pocket nog maar te zwijgen.

Tijd om wat interessante nieuwtjes te delen met jullie, kwestie van het weekend goed in te zetten!

UITVINDINGEN

Fruitschillen die je was doen. Nee, echt! Ik las voor het eerst over Seepje op de blog van de (fantastische!) Groene Meisjes, Wanneer de vruchten van de Sapindus boom gedroogd zijn, bevatten ze veel saponine, een van nature reinigende en antibacteriële stof. Het enige wat je hoeft te doen is de schillen in aanraking laten komen met water om de stof te activeren. Gedaan dus met vloeibare, chemische brol.

Je kan ze online bestellen bij de supermensen van Supergoods, of er gewoon langsgaan in Mechelen, natuurlijk.

En voor wie het toch niet ziet zitten om de schillen in zijn wasmachine te steken, is er ook Seepje vloeibaar, gewoon te gebruiken zoals je gewend bent van een vloeibaar wasmiddel!

Hebbeding

Een wereldbol van kurk om alle plaatsen aan te duiden waar je al geweest bent… en waar je nog naartoe wil. Spijtig dat hij aan de prijzige kant is, anders bestelde ik hem direct!

via http://www.dezwerver.nl

YOUTUBE

Op social media wordt uitgebreid met modder gegooid, over eender welk onderwerp. Niet gehinderd door enige deftige kennis van zaken. En daarom deze keer een gans kanaal dat de aandacht verdiend: Gapfinder.

Statisticus Hans Rosling legt op onverwacht grappige manier uit hoe de zaken nu écht in mekaar zitten, op basis van de vele cijfers die beschikbaar zijn. Klimaat, bevolkingsgroei, migratie, welvaart,… zowat voor elk onderwerp heeft hij in mensentaal vertaalt wat de cijfers vandaag zeggen.

Start met zijn “Don’t Panic” presentatie, als je eens een uurtje slimmer wil worden door naar je laptop of tablet te staren, you won’t regret it!

PATROON

Too cute, deze cactus-speldenkussentjes vanop A Beautiful Mess!

via http://www.abeautifulmess.com/

VEGGIERECEPT

Stoofpotjes zijn écht mijn ding met dit koude weer. En alst iets is met paddestoelen, kan het wat mij betreft al moeilijk mis gaan. Dus deze Slow Cooker Mushroom Ragu staat op het verlanglijstje!

via http://potluck.ohmyveggies.com/

Enjoy the weekend!

Voer voor sponzen #3
Voer voor sponzen #2
Voer voor sponzen #1

4 gedachtes over “Voer voor sponzen #4

Geef een reactie

