Eindelijk: Liebsteraward

De Liebsteraward is een stokje in blogland, dat wordt doorgegeven tussen kleine en/of nieuwe blogs, gepaard met een dozijn vragen die elke nominerende zelf bepaalt.

Mijn nominatie geldt van waaay back, toen er nog geen sprake was van zomers weer en al. Schandalig lang geleden dus.
Ik was nochtans heel geflatteerd door mijn nominatie door Katrien van Grafisch Werkt maar mannekes, het waren geen simpele vragen en dus bleef dat hier wat stof liggen vergaren.

1 /wat wilde je vroeger worden als je groot zou zijn en wat is je droomjob nu?

Ik heb me altijd enorm in wetenschappen geïnteresseerd. Al in de lagere school vroeg en kreeg ik van mijn ouders een microscoop, waar ik dan van alles en nog wat mee onderzocht. Enkele jaren later kocht ik van mijn spaargeld een telescoop om – warm ingeduffeld – op koude winteravonden mee naar de donkere hemel te turen. Toen het tijd was op verder te studeren zag ik mijn toekomst als onderzoeker. Dagen slijten in een labo, op zoek naar het wondermiddel tegen aids of kanker. De wereld beter maken.
En nu? Nu ga ik met veel plezier werken. Droomjob? Alles heeft z’n goede en slechte kanten, maar ik kan me momenteel geen enkele professionele bezigheid bedenken die me meer plezier zou bezorgen. Business analyst by day, copywriter by night. Zoiets.

2/ hoe ziet je droomhuis eruit?

Niks groots of grotesk. Ruim, ja, met slaapkamers om kinderen en logies te laten genieten van hun welverdiende nachtrust. Een tuin groot genoeg voor leuke feestjes en voetbalmatchkes. Een ruime ‘koele berging’ om de oogst van onze Mme ZsaZsa moestuin lekker lang te bewaren. Een badkamer met groot zen-gehalte en een leefkueken waar vrienden aanschuiven met het aperitief terwijl we op het vuur wat lekkers tevoorschijn toveren. Een hobbykamer voor mezelf en een fietsatelier voor Het Lief. Maar vooral: een plek waar wij ons allemaal thuis voelen en waar vrienden met veel plezier op bezoek komen.

3/ met welke celebrity/acteur/zanger/… wil je graag eens op café gaan en waar zou je het dan over hebben?

Zet mij maar op café (of restaurant 😉 ) met Elon Musk. Een man met visie, met een plan. Iemand die de brains, de middelen en de overtuiging heeft om de wereld wat beter te maken. Eentje die fantastische auto’s bedenkt, online banking heeft uitgevonden én volop bezig is om ons de ruimte in te brengen en te laten reizen aan hoge snelheid. Een man die een voorbeeld mag zijn: iemand die zijn imperium inzet om de droom na te streven om ons los te maken van fossiele brandstoffen. Ik weet zeker dat ik daar een hele avond kan naar luisteren. En langer ook!

4/ wat is jouw top 3 van cd’s / muziek?

Weer zo’n moeilijke 🙂 Mijn stijl qua muziek is best “breed” te noemen. Ik kan evenveel genieten van chille muziek als van stevige rock of Drum&Base. Hangt van m’n humeur af, van het weer, van de setting… Heel moeilijk dus om daar een top voor te maken. Maar allé, om er dan toch een paar te noemen: Queens of the Stone Age, Oscar and the Wolf en Arctic Monkeys. Maar ik ken mezelf: na een paar festivalweekends ziet mijn playlist er weer gans anders uit 🙂

5/ wat is je favoriete stad in België en waarom?

Uit pure nostalgie: Lier. Ik kom er nog altijd ontzettend graag, om dan te ontdekken dat alles verandert. De winkelstraat kampt met leegstand, maar de verkeersluwe straatjes aan de oevers van de (binnen)Nete verliezen gelukkig niet zo snel hun charme. Een zonnig terras op het Zimmerplein is puur jeugdsentiment en een wandeling over dijk en vesten katapulteert mij met een knip weer 20 jaar in de tijd.

6/ wat is de laatste foto die je nam?

Eentje van ons Patatje in de complete chaos die ze gecreëerd had in haar speelhoek de ganse living.

7/ hoe ziet jou ideale dag eruit?

Mijn meest recente ideale dag bestond uit:

  • Rustig wakker worden in een B&B naast Het Lief, terwijl de zon door de ramen spiedt
  • Met een slaapkop naar buiten stappen en in de tuin de rest van het gezelschap vinden, terwijl de eigenaars van de B&B het ontbijt klaarzetten
  • Na ontbijt en douche de festivalschoenen aantrekken, de rugzak op de schouder zwieren en richting festivalterrein vertrekken
  • Genieten. Van zon. Van muziek. Van goed gezelschap. Van festivalitis. Van degelijke wijn terwijl het volk rond je denkt dat ze het met Heineken moeten stellen
  • Uit de bol gaan bij zonsondergang van een knaloptreden
  • Vermoeid maar voldaan terugkeren naar de B&B en beseffen dat de volgende dag nog meer van dat brengt

8/ wat is je ultieme droom?

Dat de mensen rondom mij gezond worden/blijven. Dat het donkere beest dat kanker heet, overwonnen wordt en dat al wie me lief is verder gespaard mag blijven van zo’n onheil. Met geld kan je veel kopen, en het helpt een pak wanneer je ziek wordt, maar gezondheid blijft onbetaalbaar en meer waardevol dan eender wat.

9/ welk bordspel moeten we allemaal spelen?

Ha, bordspelletjes, dat is ook eeuwen geleden 🙂 Awel: kom eens langs met een Kolonisten van Catan en ik zorg voor thee en koekskes tot het ochtendgloren!

10/ als je een fantasiefiguur zou zijn, wat of wie zou je dan zijn?

Iets dat kan vliegen… een elfje of zo. Gezien mijn elfenoren ook wreed toepasselijk.

11/ wat is nr 4 op je Bucket list?

Nogal moeilijk om zeggen want ik heb geen nummering op m’n Bucket List staan (of geen officieel neergeschreven versie zodat ik even kan gaan tellen). Maar om u een idee te geven: New York, Rome, Kopenhagen, Noorse Fjorden, Dublin, Petra en Stockholm staan er bijvoorbeeld op.

De fakkel kan doorgegeven worden.

1/  wat zou je doen indien je Win For Life won?
2/ mocht je één iets veranderen in dit land, wat zou dat dan zijn?
3/ mocht je één beslissing in je leven terugdraaien, wat zou dat dan zijn?
4/ waar zou je willen wonen als niets je tegenhield?
5/ mocht je één ding veranderen aan je huis, wat zou dat dan zijn?
6/ van welke levensles wou je dat je ze op school had geleerd?
7/ wat is het beste boek dat je ooit las en waarom?
8/ wat is de mooiste aanblik die je jezelf kan inbeelden?
9/ wat vind je van jezelf de meest bewonderenswaardige eigenschap?
10/ stel dat je morgen in je brievenbus een cadeautje vindt, wat is het mooiste dat er kan in zitten?
11/ welk boek / film / reportage / … veranderde je visie op het leven? Of gaf je een inzicht om je leven een andere wending te geven?

lieve Prinses, Yasmine en liebsterHeleen ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!

Plaats een reactie