Hulp gevraagd: het #FairWear dilemma van de uitzettende buik

De eerste jeansen beginnen te spannen en sommige truitjes kruipen haast ongemerkt omhoog. 10 weken ver zijn we, maar het is duidelijk dat mijn lijf nog weet wat het de vorige keer heeft doorstaan en het lijkt nu al de nodige voorbereiding te treffen.

Gevolg: ik moet eens op zoek naar een zwangerschapsgarderobe.

 

… Lees verder op groenepumps.be

22 gedachtes over “Hulp gevraagd: het #FairWear dilemma van de uitzettende buik

  1. resaarcle zegt:

    Oei, oei, helemaal geen rekening mee gehouden bij mijn 2 zwangerschappen. Misschien is dat wel echt onbestaand, fair wair voor zwangeren. Ik heb vooral Fragile geshopt… Maar als het een niche in een niche is, misschien is tweedehands dan een aanvaardbare optie voor jou? Ik kan je er spijtig genoeg niet aan helpen want ik draag die kleren gewoon door, zwanger of niet.

  2. Sofie zegt:

    Wat ik probeer te doen is tweedehands zwangerschapskledij te vinden. Omdat deze kleren maar kort gedragen worden zijn ze meestal nog niet echt versleten en door kleding te hergebruiken moeten er geen nieuwe geproduceerd worden dus milieuwinst!

    • K.To zegt:

      Dat is hier voorlopig ook de piste, maar zoals ik net antwoordde bij Resaarcle: zoiets pas je toch best dus dan moet het wel wat in de buurt zijn… ik blijf zoeken!

  3. Kelly zegt:

    Ik heb GEEN verstand van zwangerschapskleding, maar ik weet wel dat ze bij Miss Green veel tricot gerief hebben. Ik heb drie jaar geleden ook eens een artikeltje geschreven voor een ecomagazine over zwangerschapskleding, ik heb het even opgerakeld, maar de webshops die ik daarin aanhaalde bestaan niet meer of hebben geen fair aanbod meer …

    Als je je goesting niet vindt, wil ik anders ook heel graag iets / een paar dingen maken voor jou. Megan Nielsen heeft een paar heel mooie patronen voor zwangerschapskleding en GOTS-stofjes vind je tegenwoordig ook gemakkelijker. En ikzelf naai in goeie omstandigheden 😉

  4. Ro Ro Macaro zegt:

    Hey, hier hetzelfde dilemma! Pittig uitdagingske die Fair-Wear-voor-zwangerbuikjes! Ik ben nu 21 weken ver van mijn eerste beebie, heel enorm is mijn buik nog niet, maar toch zit ik al met heel wat spanners 😉 De truk met het elastiekje aan de knoop lukt voorlopig nog bij mijn jeansbroek en gelukkig past mijn salopette die ik ooit bij Think Twice scoorde ook nog. Ik heb ook al enkele kringlooploop-vondsten in maat XL met mijn naaimachine bewerkt tot iets passend, dus misschien kan je daarvoor ook eens aan Kelly’s mouw trekken? 😉 Verder heb ik enkele spulletjes te leen gekregen van een vriendin, allemaal Fragile. In het etiket staat made in Belgium, dus qua werkomstandigheden voor de naaisters en eerlijke verloning zit dat wel vrij snor denk ik/hoop ik. Maar ik heb geen idee hoe het zit met het vervaardigen van hun stoffen en hoe ecologisch dat gebeurd. Misschien moeten we die vraag eens de wereld insturen, op hun facebook- pagina of zo!
    PS: Gefeliciteerd met je zwangerschap! 😉

    • Roromacaro zegt:

      Nog vergeten gisteren: JBC heeft het Fair Wear Foundation label (hier lees je meer: http://www.schonekleren.be/schone-kleren/mode/92-jbc-gaat-voor-schonere-kleren) en heeft een zwangerschapslijn. Helemaal 100% zuiver is het (nog) niet, maar voor enkele basisstukken kan het misschien nog wel? Ik heb er een legging in organisch katoen gekocht die de laatste weken bijna niet meer van mijn lijf is geweest.

      Intussen snuffelde ik eens rond op de website van Fragile, en daar vond ik deze fijne info:
      “Respect voor mens, milieu en maatschappij vormen een belangrijk onderdeel van de normen en waarden bij Natalie. Onze producten worden gemaakt zonder kinderarbeid, onder aangename werkomstandigheden en met een eerlijk loon. Omdat het creatieve, het commerciële en het administratieve team onder één dak gehuisvest zijn in Antwerpen, blijft de impact op het milieu beperkt. Ook in de rest van de productieketen proberen we de impact op het milieu te minimaliseren. Daarom houden we het grootste deel van de productie nu al meer dan 20 jaar in België. De productie buiten Europa wordt meermaals per jaar door onszelf gecontroleerd”
      http://www.fragile.be

      • K.To zegt:

        Ik ben inderdaad al eens in de JBC gaan snuffelen, maar voor pakweg de broeken is mijn buik nog veel te klein 🙂 en tnx voor de info over Fragile. Morgen en overmorgen is het er trouwens stockverkoop, mocht je zelf nog iets zoeken 😉

    • K.To zegt:

      Gisteren ben ik naar een stockverkoop geweest waar onder andere Fragile en F&D werden aangekondigd, maar het was maar een mager percentage van het aanbod en dan nog vooral in de nieuwe collectie waar maar 10% af was… ofwel was het wat boerenbedrog, ofwel was alles al verkocht op de 1e dag…

Geef een reactie

