Voer voor sponzen #1

Ik ben een spons. Ik lees alles wat ik tegenkom. Geen enkele nieuwsbrief blijft hier ongeopend en mijn Bloglovin’ feed puilt uit van de “moet ik nog eens lezen” posts. Om over mijn Pocket nog maar te zwijgen.

Dus deel ik vanaf nu regelmatig wat interessante nieuwtjes, kwestie van het weekend goed in te zetten!

uitvindingen

Op vele plaatsen in Afrika is ‘ongesteld zijn’ een groot taboe. Hoewel het compleet natuurlijk en gezond is, stoppen meisjes vaak met naar school gaan wanneer ze ongesteld worden. Wie arm is, kan zich geen wegwerpmaandverband permitteren. Herbruikbare doeken moeten ‘in het geheim’ gewassen en gedroogd worden, wat dan weer vaak leidt tot onhygiënische toestanden, met alle gevolgen vandien.

Meer info vind je bijvoorbeeld in dit artikel, het project financieel steunen kan via de crowdfunding.

youtube

Hey het is OK, om Moslim te zijn!

patroon

Dit patroon van Stoffenmie voor een tas om onze Kubb in te vervoeren. Nu nog wat leuke, stevige stofjes scoren en tijd vinden om achter die naaimachine te kruipen!  http://www.stoffenmie.be/inhoud/download-kubb-tas

bewust eco

Het wordt me troebel voor de ogen. Denk je eindelijk een manier te kennen om duurzame vis te eten, dan komt Climaxi af met dit betoog, waarin het zelfs WWF veroordeeld voor partijdige standpunten. Een mens zou voor minder het noorden kwijtraken. En ik voel me nog niet klaar om vis te schrappen van mijn menu!

veggierecept

Deze croques zien er to-die-for uit!

GRILLED PEACH SANDWICH WITH BASIL van Connoisseurus Veg

Enjoy the weekend!

8 gedachtes over “Voer voor sponzen #1

Geef een reactie

