#Playlist van de week

Hebben jullie dat ook? Er gebeurt iets en uit het niets begint in uw hoofd een lieke te spelen dat zo verdomd toepasselijk is. Ik heb dat in ieder geval. Ik lijk soms een wandelende lyrics database en kan tot ieders (en mijn eigen) verbazing vaak bijna foutloos een lieke meezingen dat ik in 10 jaar ni gehoord heb.

Maar soit, playlist van de week dus. Mijn week in radiostijl, zo ge wilt.

And Justice For All (Metallica) – Daar staat ge dan, netjes aan te schuiven voor het verkeerslicht dat net op groen gesprongen is. Nog 5 wachtenden voor u. En dan, uit het niks, stuift er ineens een dwiep voorbij, over de voorsorteerstrook voor mensen die wél moeten afslaan. Die steekt de ganse file voorbij om vlak voor de eersten auto aan het licht zich opzij te kappen en rechtdoor te rijden. MIJN rechtdoor. De rechtdoor van iedereen die braaf stond te wachten. Grr. Bentenge weet wel hoe dat voelt. En dan … maakt de combi uit de tegenovergestelde file een vlotte U-turn om die dwiep aan de kant en op de bon te zwieren. DAT gevoel. Karma. Zalig.

Money, Money, Money (Abba) – De baas die u vertelt dat ge opslag krijgt. Meteen volgende maand al. En het idee dat ge ’s avonds een fleske bubbels koud te zetten hebt. Kick ass.

Shewolf (Intergalactic Lovers) – Voor de passage “run, run, run as fast as you can” … Een meute treinreizigers – de vrouwelijke exemplaren op hakken en gewapend met sjakosjen, It-bags, lunchzakskes, sjaals en paraplu’s – die zich als een bende gnoes van de trappen in Brussel-Noord stort. Hotsend en botsend door de gang. Nietsontziend Hijgend en compleet onelegant een andere trap weer op en zwetend, met een rood aangelopen gezicht nog net de trein op. En ikke eentje uit die meute. Wekelijkse bezigheid. Het went nooit. NMBS en aansluitingen, waar?

Dur dur d’être bébé (Jordy) – t’ is hier veel lachen en spelen en eten en slapen. Kaatje kijken. Keukentje spelen. Knuffelen. Maar soms is het ook even Kaka, met de grote K. Letterlijk. Dan is er geen pamper absorberend genoeg en draait het wasmachien overuren. Niet dat ze er minder happy van wordt, mijn kleine schat. Maar stinken dat dat doet! En aangezien ze zo niet naar de crèche kon, ging ze op logement naar West-Vlaanderen. En voelde ons huis ineens zo leeg.

Skyfall (Adele) – Dat zal wel niet alleen bij mij zijn. Ik kan dat gewoon niet vatten, dat ge zo enorm hard klaar zijt met uzelf en uw leven, dat ge zoveel zielen die geen knijt met uw miserie te maken hebben, tegen een bergwand plakt. Zoveel mensen die nog zoveel leven te leven hadden. Zo’n zonde van al dat geluk dat nog had kunnen zijn. Ik wordt echt mottig als ik denk aan al die grootse plannen in de hoofden van die studenten aan boord. Aan al dat verdriet dat daar in stukken en brokken ligt nu.

3 gedachtes over “#Playlist van de week

  1. nelevanmalderen zegt:

    Of die keer dat de grote zwarte wagen die mij als beginnende chauffeur altijd de creeps bezorgde op de E19, oprit Mechelen-Noord, die waar je op het 3e rijvak opkomt, op de pechstrook stond wegens het aanrijden van een andere wagen. Kosmische gerechtigheid 😉

Geef een reactie

