Kimmeke ging eens kijken naar Bart Peeters (en zag dat het goed was)

Het is zo van die muziek waar ge happy van wordt. Met teksten die doen glimlachen. Die me vaak terug brengen naar de tijd dat ik nog in Bart Peeters-land woonde. Ik kan me daar namelijk iets bij voorstellen, als ge zingt dat iemand net zo ondoordringbaar is als Mortsel.

Nieuwe CD, nieuwe tournee. Op de groei. Onder andere in ons eigenste CC in Asse, dus ik ging. Zonder het lief, hij heeft wat gemist. Maar hij heeft wel mogen genieten van mijn humeurswitch. Want op die zaterdag waar alles even leek tegen te zitten en ik dus meer donderwolk dan zonnetje in huis was, kwam ik toch stralend happy weer thuis. Dat dat kwam door een andere vent heeft het lief voor lief aangenomen.

Springend, dansend, giechelend als een klein meisje. Met leuke anekdotes van kleine momenten om de show aan elkaar te praten. Met een spurtje tot achteraan in de zaal, een worstenbroodgewijze draai in het gordijn en een Kim Clijsters-split.

Muziek zoals we dat de laatste jaren van hem gewoon zijn. Met wat wereldse invloeden en een karrenvracht aan verschillende instrumenten. De roadie heeft nogal moeten werken voor zijn geld!

Innemend en ontwapenend. En zijn van die mensen die er niks aan vinden, maar ik word van Bart Peeters gewoon heel happy. En hij blijkbaar ook van ons. Een staande ovatie na de bisnummers. Dan nog maar een bisnummer met een zaal die blijft staan en begint te dansen. En dan nog maar een bisnummer “euhm, we waren hier niet echt op voorbereid. Zijn er suggesties” en dan een Cultureel Centrum dat uit de bol gaat op “ik hou meer van folk” als was het een festivalweide.

Wie zelfs eens wil nagaan of die Bart Peeters echt wel zo geweldig is, kan begin mei nog terecht in Roeselare. Alle andere data zijn al lang uitverkocht.

Ik hoop alvast dat hij met zijn gevolg op de volgende editie van onze Hopduvel wil staan. Please, Bartje, please!

Zijn jullie ook zo’n fan, of kan het jullie niet bekoren?

En welke optredens vinden jullie aanraders?

2 gedachtes over “Kimmeke ging eens kijken naar Bart Peeters (en zag dat het goed was)

  1. Silke zegt:

    Ik ben dol op zijn teksten vol woordspelletjes, dus de cd’s liggen regelmatig op tijdens één van onze roadtrips 🙂 wil hem eigenlijk ooit wel eens live zien, heb al vaker gehoord dat dat de moeite is!

Geef een reactie

