Kim kookt #dzv : spaghetti met andijvie, paddenstoelen en fetakaas

Het is ni dat ik dit jaar ni meedoe aan Dagen Zonder Vlees. Ook al heb ik mij niet officieel geregistreerd en bleef het hier voorlopig stil rond veggie aangelegenheden.

Voor dat laatste is er trouwens een heel simpele uitleg: licht. Een veggieburger met een kwak knolselderpuree is sowieso al geen esthetisch bordvulsel, van een foto bij kunstlicht krijgt echt niemand spontaan goesting.

Maar toen kwam er gelukkig een rijkelijke portie van een kleurrijker gerecht én een thuiswerkdag!

Gisterenavond was de dagelijkse kost spaghetti met andijvie, paddenstoelen en fetakaas.Easy Peasy om te maken en écht lekker. Zelf mijn carnivoor was vol lof!

Hoe ge dat maakt:

Zet alvast een pot water met een scheutje olijfolie op het vuur om straks de pasta in te koken.

Kuis de champignons en snij ze in vieren of zessen, naargelang de grootte.

Zet een ruime pan op het vuur, stoof er eventueel een uitje/look/… in en voeg de champignons toe.

Snij de gewassen andijviebladeren in grove stukken en zwier ze mee in de pan.

Ga nekeer rond met de pepermolen en het zoutvat, naar smaak.

Roer regelmatig nekeer in de pan, de andijvie smelt stilaan een beetke weg

Als het water in uw pot kookt, doet ge de pasta er in en zet ge uw kookwekker op voor al dente slierten.

Snij wat fetakaas in dobbelstenen.

Als de pasta klaar is, zwiert ge de feta bij in de pan.

Giet uw pasta af en verdeel over de borden.

Ondertussen heeft de feta precies genoeg warmte gepakt en is alles klaar!

Verdeel nu ook de inhoud van uw pan over de borden, roep iedereen aan tafel en beloon uzelf met een glas wijn en een schouderklopke.

Geniet van een lekker bordje eten en alle complimentjes!

 DSC_4123En aangezien ik vandaag van thuis uit werkte, kon ik mijn restjeslunch bij smakelijk daglicht voor de lens halen.
Pastabord van Ikea

Geef een reactie

