Over ziek zijn en andere lichamelijke toestanden

Ik schrijf dit vanuit mijn zetel. Vaste habitat van de voorbije drie dagen. Het lijf begint stilaan wat terug op haar plooi te geraken maar ik kan u verzekeren dat het geen lachertje is geweest. Vieze rotbeesten die mijn lijf gijzelden. Spierpijn. Koppijn. Keelpijn. Oorpijn. Zo slap als een vod en met zo’n smakelijke slijmhoest als kers op de taart. Leuk is anders.

Zo van die dagen dat de brievenbus wel het toppeke van de Mount Everest lijkt en ge u afvraagt hoe single mums dat doen, wanneer ge ingeduffeld als vroor het de stenen uit de grond, u naar de crèche begeeft omdat het lief een late meeting heeft.

Zo van die dagen dat ge vloekt om de grandioze timing. Omdat ge beseft dat die positieve zwangerschapstest van een paar weken geleden u ook ineens veroordeelt tot een medicamentloos bestaan. Niet dat we rouwig zijn om die test. Vaneigens ni. Maar geef toe, een mens wordt dan efkes liever ni strontziek. Mijn plan als verantwoordelijke moeder om toch nog mijn vitamientjes te nemen voor het slapengaan lag tien minuten later weer in de emmer die ik – voorziening als ik ben – naast m’n bed had gezet.

Aan die kokenetentips voor #boostyourpositivity zijn we deze week dus niet toegekomen. Mijn maag kon gisteren amper de uitzending van Dagelijkse Kost aan.

Maar stilaan geraken we dus weer terug op ons plooi. Met opperste dank aan de zetel, het dekentje en het lief.

10 gedachtes over “Over ziek zijn en andere lichamelijke toestanden

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    O, o, wat een prachtig nieuws, tussen het ziekteverzekering door. proficiat! herstel gauw. Rn hoe die single mums dat doen? Als het moet kan je alles ;). jij deed het toch ook gewoon? X

Geef een reactie

