Een beter leven : Pocket

Soms ontdek ik eens iets dat mijn leven wat simpeler maakt. Vaak heeft dat iets te maken met wat zo schoon “work life balance” genoemd wordt. Iets dat mij helpt om én vrouw én voltijds werkend én mama én lief én vriendin én … én … én … te zijn in 24 uur per dag. Iets wat mij tijd bespaart, mij de illusie geeft van “de controle der dingen” of mij helpt mijn gezond verstand te bewaren. En omdat het leven leuker is als ge goede dingen deelt: alstublieft, ik hoop dat ge er iets mee zijt.

Wegwijs naar een Beter Leven: installeer Pocket op uw tablet.

Belangrijk argument nummer 1 : het is gratis, you ain’t got nothing to loose, baby 🙂

Belangrijk argument nummer 2 : nooit meer uw trein of uw deadline missen omdat ge “nog snel efkes dees of dat artikel wou lezen dat zo mega-interessant was en dat ge anders nooit meer zou terugvinden tussen uw 5263 andere bookmarks en mails”.

Belangrijk argument nummer 3 : altijd iets interessant te lezen als ge oeverloos vertraging hebt met uw trein, uw afspraak, uw lief, whatever.

Alsof ge een karrenvracht aan interessante knipsels netjes geordend en getagd in uw tablet hebt zitten

Hoe werkt dat?

De app Pocket werkt super eenvoudig. Ge maakt een account aan, ge installeert het op uw tablet (of smartphone) en ge zorgt dat uwe browser voorzien wordt van den add-in.

pocket

Mijn Pocket add-in is in wreed goed gezelschap in mijn Chrome browser. Van links naar rechts: Bloglovin‘ – Pinterest Pocket Evernote Ecosia zoekmachine

Vindt ge ergens een interessant artikel, blogpostje (hetgeen ge nu aant lezen zijt, bijvoorbeeld) en denkt ge “dju, ik heb nogal weinig tijd nu, maar als ik ooit eens vijf minuten tijd heb, wil ik dat eens op mijn gemak lezen”, dan klikt ge simpelweg op dat pijlke en dat artikel wordt opgeslagen in uw Pocket bibliotheek. Ge kunt er zelfs meteen tags aan toevoegen, mocht ge nood hebben aan orde en structuur.

Vervolgens kunt ge uw artikel rustig doorlezen wanneer het u past. Online, via getpocket.com, of op uw slimme vriendjes via de app.

Hoe gebruik ik zelf Pocket?

Veel blogposts, artikels die ik binnenkrijg via nieuwsbrieven, zoekresultaten,… zwier ik in Pocket. Van tijd tot tijd hou ik mij eens bezig met het toevoegen van wat tags via de online versie, zodat ik makkelijker kan selecteren op goesting wanneer ik op de trein zit.

Als ik offline op mijn tablet lees en een artikel tegenkom dat ik wil bijhouden, dan zwier ik dat in mijn ‘archief’. Wanneer ik later weer online ben, kan ik door mijn archief harken en alles op Pinterest, in Evernote of waar dan ook stockeren. (Ik begin zowaar een systeem erin te krijgen!) Soms kom ik eens een artikel tegen dat ik niet offline kan lezen. Er staat bijvoorbeeld een Youtube filmke in, of iets anders dan Pocket ni heeft kunnen opslagen. Dan tag ik dat artikel als favoriet. Wanneer ik dan weer online mijn Pocket open doe, lees ik eerst die artikels en gebeurt dezelfde schifting als hierboven.

pocket2

Hierboven een stukske van mijn huidige pocket. Zoals ge kunt zien, zit ik wat achter bij (onder andere) Kelly, Romina, Erika, Iris, Maaike-Louise, Evelienandere Kelly, Annelies en Merel en Jamie, sorry dames!

Het grote voordeel is dat ik alles offline kan halen (niet zoals bij Bloglovin’) om mijn favoriete blogs te lezen én dat ik ze in “artikel view” kan bekijken zodat eventuele banners wegvallen en het allemaal wat rustiger is aan mijn vermoeide oogjes.

Superhandig.

Gebruiken jullie Pocket al? Ook zo tevreden? Of hebben jullie een ander systeem om al die online loveliness bij te houden?

5 gedachtes over “Een beter leven : Pocket

    • K.To zegt:

      Hihi, jouw ‘geweldig en gênant’ verhaaltjes gaan daar nooit tussen staan, want die lees ik altijd direct, in pokerface modus als het moet omdat iedereen denkt dat ik één of andere saaie paper aan het lezen ben 🙂

Geef een reactie

