Dagdagelijkse ergernissen

Na de vloedgolf van doodgewone dingen waar in de blogosfeer de hartjes van warm worden, postte Nele gisteren enkele herkenbare oorzaken van humeurdompers.

Zo kan ik er ook wel enkele verzinnen!

Profiteurs : of dat nu gaat over iemand die me voorbij steekt in een wachtrij, iemand die de pluimen van mijn werk op zijn of haar hoed steekt of over bedrijven die schaamteloos belastingen ontduiken. Ik vloek binnensmonds, lucht mijn hart al grommelend bij Het Lief of zeg nekeer luidkeels mijn gedacht tegen de TV, gebruik makend van mijn arsenaal aan krachttermen.

‘Vergeten’ afspraken : daar waar wederhelften zo sterk in zijn. Ge kent dat waarschijnlijk wel. De “oe?! Dat hebt gij toch nooit gezegd?!”-en of “daar wist ik niks van”-s. Daarom gaat nu alles onverbiddelijk in digitale agenda’s en al even digitale lijstjes.

Auto correct : in het stukske hierboven heb ik al weer 167 keer correct getypte tekst kunnen deleten en herschrijven omdat mijn tablet een nogal sterk willeke heeft. Dat kost tijd en een stuk van mijn geduld.

Mijn eigen uitstelgedrag : oorzaak van heel wat gevloek tegen de spiegel. Op tijd opstaan en door te lanterfanten of dinges te doen die ni dringend zijn, toch nog moeten lopen om mijn trein te halen. Die alleen vertraging lijkt te hebben als ik op tijd ben. Of tegen deadlines aanlopen omdat ik uren op bloglovin’ heb zitten genieten. Ik geraak het ni afgeleerd. Tot mijn eigen grote frustratie.

Hokjesdenkers : de “alle migranten zijn luieriken en profiteurs” aanhangers. De “vrouwen kennen niks van voetbal” believers. De “voltijds werkende moeders zijn slechte moeders” adepten. Ieder heeft zijn verhaal en iedereen is uniek. Gelukkig. Niemand wordt graag in een stereotiep kot gestoken. Doe dat dan ook niet met een ander.

Mensen die altijd klagen over hun first world problemen, roddeltantes (m/v), dierenleed, menselijk leed, armoede, ziekte, kinderarbeid, oorlog, ontbossing, ontkenners van de klimaat klimaatopwarming, gemorste koffie, iemand die voor mij het laatste velleke wc-papier heeft opgebruikt, …

Wat zijn jullie dagdagelijkse ergernissen?

11 gedachtes over “Dagdagelijkse ergernissen

Geef een reactie

