Guilty Pleasures: “Fantastic Mr. Fox”

Ik deel al graag eens iets. Tips voor een toffe film of een leuk boek, een aanrader voor een uitstapje of een om-je-vingers-bij-af-te-likken recept, bijvoorbeeld. Een inkijkje op mijn guilty pleasures.

Er was eens …. Meneertje Vos met de stem van George Clooney himself. En Mevrouwtje Vos met de stem van Meryl Streep.

Dat kan tellen qua cast. Bij het lezen van de naam van de schrijver werd ik direct terug gekatapulteerd naar mijn boekenverslindende jeugd: Mr. Roald Dahl. May he rest in peace. De man heeft mij van menige saaie dagen gered tijdens de schoolvakanties. Mijn hart gebroken toen bleek dat ik echt wel àlle boeken van zijn hand in de bibliotheek gelezen had.

Fantastic Mr. Fox, dus. Animatiefilm met twee oscarnominaties. Een 7.8/10 rating droog aan de haak op imdb.com. Niet slecht voor een stop-motion verfilming van een kinderboek

Ik zag de film “per ongeluk” passeren, ergens laat op de avond, onder mijn dekentje in de zetel. Ik had zo van het eerste deel genoten dat ik hem snel heb opgenomen om achteraf op een lome zondagnamiddag de ganse film te kunnen zien.

Het verhaal begint wanneer een jonge Mr. en Mrs. Fox gesnapt worden bij het stelen van kiekens bij de lokale kiekenkweker. Mr. Fox zweert daar en dan, dat hij een ander beroep zal kiezen, mochten ze dit overleven, en nooit of te nimmer nog aan het stelen zal gaan. Dan zoeft het verhaal ‘fast forward’ naar enkele vossenjaren later, wanneer Mr. Fox het nu wel tijd vindt dat ze uit hun hol komen en verhuizen naar een boom met wat meer standing. Een boom met een uitzicht. Een uitzicht op…2 gevogeltekwekerijen en een ciderfabriek. Genoeg temptation dus om Mr. Fox weer op het slechte pad te brengen.

Maar de wraak van de bestolen boerekes laat niet lang op zich wachten…

De trailer kan je bekijken op YouTube:

Wie zin heeft in een guilty pleasure, zorgt dat hij zondagavond zijn TV op Vier heeft staan, want dan zenden ze hem opnieuw uit!

Wat hebt gij onlangs nog van leuks op de televisie zien passeren?

Geef een reactie

