En als we het onszelf nu eens wat minder moeilijk maken in 2015

Terwijl ik dit schrijf, staat Canvas op: “het voordeel van de twijfel” over Gelukkig Zijn. Met Luc De Vos dan nog wel, allé man, ik kan nog altijd niet vatten dat dien mens er nimmer is. Maar soit we dwalen af.

Gelukkig Zijn. Mét hoofdletters.

Over jezelf vergelijken met de anderen. Over meer en beter willen dan de anderen.

Mannekes, komaan, waar zijn we mee bezig?

We willen zo graag de beste zijn. In alles. Wat gegarandeerd leidt tot een gevoel van mislukking. Want die ene kan betere taartjes bakken dan mij en die andere heeft een kapsel dat altijd perfect valt. Die ginder verdient meer en die daar heeft meer tijd voor haar kadeekes. Zij tovert prachtige collecties uit haar naaimachine en hij loopt een marathon.

For real? Peins eens aan de weegschaal. Aan het tegengewicht van die talenten. You can’t have it all, schatjes!

Ik las recent een geblogde overpeinzing van een lieve prinses, die zich zo armzalig vond met haar haar in de war en haar babyzoon vol snottebellen, voor de deur van een professioneel succesvol koppel. Ge zou u voor minder een mindere mama voelen als ge dat smetteloze huis binnenstapt. Maar is mevrouw de advocate daar gelukkig mee? Zijn haar kinderen content met het feit dat er geen morzel speelgoed op de grond te vinden was? Wie weet mogen die mannekes zelfs niet in een boom kruipen zonder een draai rond hun oren te krijgen omdat ze een gat riskeren in hun belachelijk dure broek.

Ik wil maar zeggen: don’t judge a book by its cover. Er gaan vaak duistere problemen schuil achter blinkende deurbellen.

bron : unsplash.com

Ik heb mezelf alvast voorgenomen om mezelf in 2015 minder te vergelijken met anderen. Om te onthouden dat er voor elke ‘plus’ ook een ‘min’ is.

Doet ge mee? Hebt gij nog andere tips om in 2015 gelukkiger te zijn?

4 gedachtes over “En als we het onszelf nu eens wat minder moeilijk maken in 2015

    • K.To zegt:

      Haha, die zat nog in mn Pocket om op de trein te lezen morgenvroeg 🙂 Het zal de kunst zijn om die goede voornemens in de praktijk te (blijven) brengen. Maar ik ontdek hier in de blogosfeer toch een zekere samenhorigheid, dus wie weet lukt het ons wel, samen.

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Ik doe mee :). Laatst las ik een facebookpost van een vriendin die ogenschijnlijk ALLES heeft, en die klaagde over haar te kleine keuken, maar dat het er niet in zat om ze te verbouwen. En toen realiseerde ik me hoe content ik tegenwoordig vaak kan zijn met wat er is, en hoeveel rust dat brengt. Ik heb ook wel eens mijn mindere dagen, maar ik kan leven met mijn niet-ideale keuken, en de vlekken op mijn jurk, en steeds vaker met het leven zoals het nu eenmaal geworden is.

    • K.To zegt:

      Als ge altijd op zoek bent naar “meer” en “beter” zult ge die bij andere mensen ook altijd vinden. Ik bewonder het enorm hoe gij geluk kunt vinden in de kleine dingen, ook al is uw situatie verre van ideaal. Het zal er ongetwijfeld voor zorgen dat ge later vééél gelukkiger zult zijn dan de meesten rondom u. Omdat ge weet waar ge vandaan komt. Omdat ge hebt meegemaakt wat het is om ‘basic’ te gaan. Respect hoor!

Geef een reactie

