Delete

Ik heb efkes van m’n hart een steen moeten maken. Gewoon om op enkele knoppekes en links te drukken.

Het U-woord: uitschrijven.

Want eerlijk, als een mens een beetje wil consuminderen, moet ze in de eerste plaats zorgen dat er wat minder verleiding is. In mijn geval: ietsie minder nieuwsbrieven in m’n e-brievenbus.

Want oooooh zie nekeer wat een mooi kleedje-da-ik-toch-nooit-ga-dragen en aaaaah hier de perfecte schoenen-die-ik-ni-nodig-heb.

Ik hou van schone kleertjes, echt waar, maar mijn kast hangt al vol genoeg. Ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb en nog veel meer ook.

En dus, gaan we eerst meer plaats maken. In de kast, in m’n kop en in m’n mailbox.

En zo is er minder plaats in m’n portemonnee. Ah ja, want dan blijft daar meer geld in zitten!

delete

Meer tips om minder in de verleiding te komen (zonder uzelf af te sluiten van de wereld) zijn altijd welkom!

For all you non Dutch speaking readers: I’ve did it. I unsubscribed to a lot of tempting newsletters. In order to consume less and have more space in my inbox ànd in my head.

Geef een reactie

